Limit Keyrange
Eduardo Gamero
Member Posts: 30 Member
I am trying to replicate the kontakt script "limit keyrange", but with 4 independent voices and ranges... I understand that the problem is in "$EVENT_NOTE" since it modifies the range in the 4 voices... I need to know if there is another way to do it, can you help me?
on note if ($voice_1 = 1) if ($learn_keyrange = 1) if ($learn_counter = 0) $min_1 := $EVENT_NOTE inc($learn_counter) else $max_1 := $EVENT_NOTE $learn_counter := 0 $learn_keyrange := 0 if ($min_1 > $max_1) $a := $max_1 $max_1 := $min_1 $min_1 := $a end if end if ignore_event($EVENT_ID) exit end if if (not in_range($EVENT_NOTE,$min_1,$max_1)) ignore_event($EVENT_ID) exit end if end if if ($voice_2 = 1) if ($learn_keyrange = 1) if ($learn_counter = 0) $min_2 := $EVENT_NOTE inc($learn_counter) else $max_2 := $EVENT_NOTE $learn_counter := 0 $learn_keyrange := 0 if ($min_2 > $max_2) $a := $max_2 $max_2 := $min_2 $min_2 := $a end if end if ignore_event($EVENT_ID) exit end if if (not in_range($EVENT_NOTE,$min_2,$max_2)) ignore_event($EVENT_ID) exit end if end if if ($voice_3 = 1) if ($learn_keyrange = 1) if ($learn_counter = 0) $min_3 := $EVENT_NOTE inc($learn_counter) else $max_3 := $EVENT_NOTE $learn_counter := 0 $learn_keyrange := 0 if ($min_3 > $max_3) $a := $max_3 $max_3 := $min_3 $min_3 := $a end if end if ignore_event($EVENT_ID) exit end if if (not in_range($EVENT_NOTE,$min_3,$max_3)) ignore_event($EVENT_ID) exit end if end if if ($voice_4 = 1) if ($learn_keyrange = 1) if ($learn_counter = 0) $min_4 := $EVENT_NOTE inc($learn_counter) else $max_4 := $EVENT_NOTE $learn_counter := 0 $learn_keyrange := 0 if ($min_4 > $max_4) $a := $max_4 $max_4 := $min_4 $min_4 := $a end if end if ignore_event($EVENT_ID) exit end if if (not in_range($EVENT_NOTE,$min_4,$max_4)) ignore_event($EVENT_ID) exit end if ignore_event ($EVENT_ID) if ($voice_1 = 1) $transposition := ($octave_1 * 12) + $semi_1 $transposed_note := $EVENT_NOTE + $transposition if ($transposed_note < 0) $transposed_note := 0 end if if ($transposed_note > 127) $transposed_note := 127 end if play_note ($transposed_note, $EVENT_VELOCITY, 0, -1) end if if ($voice_2 = 1) $transposition := ($octave_2 * 12) + $semi_2 $transposed_note := $EVENT_NOTE + $transposition if ($transposed_note < 0) $transposed_note := 0 end if if ($transposed_note > 127) $transposed_note := 127 end if play_note ($transposed_note, $EVENT_VELOCITY, 0, -1) end if if ($voice_3 = 1) $transposition := ($octave_3 * 12) + $semi_3 $transposed_note := $EVENT_NOTE + $transposition if ($transposed_note < 0) $transposed_note := 0 end if if ($transposed_note > 127) $transposed_note := 127 end if play_note ($transposed_note, $EVENT_VELOCITY, 0, -1) end if if ($voice_4 = 1) $transposition := ($octave_4 * 12) + $semi_4 $transposed_note := $EVENT_NOTE + $transposition if ($transposed_note < 0) $transposed_note := 0 end if if ($transposed_note > 127) $transposed_note := 127 end if play_note ($transposed_note, $EVENT_VELOCITY, 0, -1) end if end on
Tagged:
0
Comments
-
I already understood what I was doing wrong... I already corrected it and now it works perfectly... thank you very much anyway.
0
This discussion has been closed.
Back To Top
Categories
- All Categories
- 19 Welcome
- 1.5K Hangout
- 61 NI News
- 775 Tech Talks
- 4K Native Access
- 16.4K Komplete
- 2K Komplete General